onsdag 14 september 2011

Och det här är vad politikerna sa..

Anna Hedh (S):”Sådana här möten önskar jag att jag hade varje dag – så att jag känner att jag har blåslampan i rumpan.”

Marit Paulsen (FP), som själv använder elmoppe för att ta sig fram i parlamentet:”Den osynlighet som drabbar personer med kryckor eller rullstol är mitt största framkomlighetsproblem. Denna psykiska och sociala diskriminering mötte jag när jag hastigt och lustigt drabbades av en funktionsnedsättning. Mina kollegor här i parlamentet ser mig inte.”

Cecilia Wikström (FP):”Strasbourg är en stolt stad den här veckan som får ta emot er.”

Lena Ek (C):”Institutionsavvecklingen i Europa – det är kanske det vi svenska MEPar ska hjälpa till med den närmaste tiden.”

Olle Schmidt (FP) kommenterar det faktum att man i Slovenien fått 500 miljoner ur EUs strukturfonder för att renovera sina stora institutioner:”Vi kan trycka på våra kollegor – även de från Slovenien.”

Carl Schlyter (MP) analyserar de senaste årens skattesänkningar i Sverige:”Politikerna tycker att det är viktigare att jag får köpa en ny platt-TV än att du får personlig assistans.”

Gunnar Hökmark (M):”Vi vill slå vakt om de som inte på något sätt kan klara vardagen. Personlig assistans ska man spara allra sist på.”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar